Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > Àmbits d'actuació  > Seguretat i salut laboral  > Accidents de treball i malalties professionals  > CoNTA, portal de notificació dels accidents de treball
 

Enllaços relacionats

CoNTA, portal de notificació dels accidents de treball


Pàgina d'inici del portal CoNTA
Pàgina d'inici del portal CoNTA

El Departament d'Empresa i Ocupació va posar en marxa a finals de 2012 el portal de comunicació i notificació de treballadors accidentats (CoNTA)

Aquest portal va rellevar l'anterior sistema de notificació d'accidents a través del portal cat365/OVT, que va quedar inhabilitat definitivament com a portal per a la notificació d'accidents de treball.

El nou portal, CoNTA, ha suposat un salt endavant en la facilitat d'ús i agilitat, tant per a les empreses com per a les mútues i autoasseguradores, a l'hora de complir amb l'obligació legal de comunicar els accidents de treball a l'autoritat laboral.

Nota important: si teniu dubtes sobre el procediment administratiu per notificar accidents a la autoritat laboral, truqueu al 012. Per a consultes relacionades amb el funcionament del portal CoNTA, poseu-vos en contacte amb el Servei de suport de CoNTA (Nou telèfon: 900 29 40 39 - Nou correu electrònic: cau.conta@gencat.cat).

Simplificació

CoNTA ha incorporat novetats significatives respecte a l'eina anterior. En primer lloc ha simplificat de manera notable el procés de notificació dels accidents de treball per part de les empreses, perquè el temps que requereix omplir un formulari de notificacions d'accidents s'ha reduït notablement en comparació amb el sistema anterior.

Aquesta agilització s'ha aconsegueit gràcies a les millores introduïdes als formularis, en incorporar cerques predictives que suggereixen el codi o descripció objecte de cerca. En tot moment permet desar temporalment un formulari a mig emplenar i continuar més tard, ja que no és necessari completar tot el tràmit d'un sol cop.

D'especial interès per a les mútues i les empreses autoasseguradores és el sistema de càrrega i descàrrega de remeses d'accidents, que és molt més simple que el de l'anterior portal i que permet gestionar de manera senzilla les tasques de validació que aquestes entitats han de fer a partir dels accidents comunicats per les empreses a les quals donen cobertura de les contingències professionals –accidents de treball i malalties professionals-.

Personalització

Un aspecte que facilita la tasca a totes les persones usuàries és la pestanya "Els meus tr��mits", a través de la qual, de manera personalitzada per a cada tramitador/a, el sistema mostra informació dels avisos rebuts que encara resten per llegir, així com de les tasques pendents, de manera semblant al funcionament d'una bústia de correu electrònic quan ens adverteix que tenim correus nous.

Una altra funcionalitat del portal CoNTA és la possibilitat de cercar els comunicats d'accident per múltiples criteris, la qual cosa facilita molt la tasca de recuperar els tràmits iniciats fa un cert temps. També és possible fer cerques entre dates, per grau de la lesió o per tipologia o estat del tràmit, entre d'altres opcions.

CoNTA permet emmagatzemar les cerques més habituals, per no haver d'emplenar constantment els mateixos camps per obtenir el mateix tipus d'informació. En general, l'agilització que ofereix CoNTA passa bàsicament per fer més senzill omplir els formularis de recollida de dades. També aporta rapidesa en la comunicació entre les diverses persones usuàries vinculades a un tràmit, com són l'empresa, la mútua i l'autoritat laboral.

Seguretat d'accés

Per garantir la seguretat d'accés als usuaris CoNTA requereix un certificat digital, que les empreses o els seus representants (gestors, graduats socials, etc.) poden obtenir davant qualsevol organisme certificador acreditat per CATCert.

Informació de qualitat

El portal CoNTA permet al Departament d'Empresa i Ocupació establir una relació més fluïda amb empreses i mútues, així com obtenir una informació precisa sobre l'accidentalitat laboral a Catalunya, que ajudi a dissenyar polítiques de promoció de la seguretat i salut laboral que s'ajustin millor a les necessitats i als problemes reals de les empreses i de les persones treballadores de Catalunya. En aquest sentit CoNTA ha suposat aplicar el que preveia l'Estratègia catalana de seguretat i salut laboral – II Pla de Govern per al període 2009-2012, que, entre d'altres coses, fixava l'objectiu de tornar a dissenyar i actualitzar el sistema català de notificació d'accidents de treball, en el marc de les actuacions adreçades a millorar la gestió de la detecció i el seguiment dels danys derivats del treball.

Amb la posada en funcionament del portal CoNTA, el Departament d'Empresa i Ocupació ha refermat l'aposta de la Generalitat per aprofitar al màxim les noves tecnologies per oferir un millor servei a les empreses i mútues.

Pel que fa a la notificació d'accidents, el primer pas ja es va donar l'any 2004, fent possible per primer cop la comunicació en línia dels accidents de treball mitjançant el portal de l'Administració Oberta de Catalunya (AOC) i després a través del cat365, però CoNTA ha incorporat nous avenços que fan possible, a banda de gaudir d'una presentació gràfica més fàcil d'emprar i millor estructurada, que totes les gestions relacionades amb la comunicació d'accidents de treball es puguin fer de manera més fàcil i ràpida.


Data d'actualització: 14.03.2014